Artist Page Takashi Suzuki 鈴木隆
鈴木隆 Takashi Suzuki – Daylight
2011.11.05(土)- 2011.11.26(土)
自作の足跡:
初期の空間を分節する鉄彫刻の制作、のちの場所性を取り込んだ鍛鉄の散在いたるまでの二十数年。そこからより視覚的な明示を求めて180度転換し色彩の世界へと移行しました。制作の総タイトルを”Texts”とする赤一色のモノクローム連作へ、その綴りの制作を継続して十年を超える月日です。
そしてここ数年の制作にいたっては青い色彩が組み合わされるようになりました。それは赤に対する極めて恒常的な併置、そのまず最初にあるべきものと思ったからです。また典型的な対比への選択はいくつかの個人的追憶とともに、ある希薄な印象をも呼び込む試みです。
そうして向え入れた青との鮮明な対比をまえにして・・・二分されたあやうさと同時に規律を伴った質が共鳴するあらたな覚醒へ展開できたらと思っています。
作家コメント 2011.9.20
梅津 元(埼玉県立近代美術館主任学芸員/芸術学) テキスト(japanese only)
"Footprints of my own work"
More than 20 years of work, from his early iron sculptures that divide space, to his later wrought iron works that incorporate a sense of place. From there, I made a 180-degree turn and moved into the world of color in search of a more visual manifestation. He has been producing a series of monochrome works in red with the overall title "Texts" for more than ten years.
In the last few years, blue has been used as a color combination. I have been working with blue for several years now, as I feel that it should be the first and most constant juxtaposition to red. The choice of a typical contrast is also an attempt to bring in a certain diluted impression as well as some personal recollections.
In the face of the vivid contrast with the blue, I hope to develop into a new awakening in which a quality with discipline resonates alongside the fragility of the dichotomy. (Artist's comment 2011.9.20)